zondag 25 juni 2017

Wat spookt er allemaal door je hoofd op zondagmorgen.

" en waar ben ik aan begonnen " vult Vera deze kop aan. 

Het is zondagmorgen en wij proberen altijd de zondag iets voor ons zelf te doen. Voor Vera zit het schooljaar er bijna op en wil ze de leerlingen iets leuks mee geven aan het eind van dit jaar en heeft bedacht dat ze voor elke leerling een sleutelhanger gaat maken met naamkralen en een sleutel van snoep. Een ontzettend leuk idee, maar ojee het in elkaar zetten van de ring aan de sleutel is een heel gepriegel. Dan al die 1350 kralen uitzoeken en in zakjes doen en dan merken dat je veel te weinig klinkers hebt gekregen. Ze zucht regelmatig en heeft toch wel een heel klein beetje spijt van haar ( zo ontzettend leuk en lief) idee. In elk geval staat onze tafel in het teken van een zondagmorgen

Aan mijn kant van de tafel ziet het er zo uit
Ben druk met de flying geese bezig voor de Jules quilt, die ik gezellig bij Wietske van Bossche Quilts doe. Ik had al eerder een start gemaakt, maar dit wordt zo goed verzorgd dat ik me gauw bij haar heb aangemeld en nu elke maand een pakket met alles er op en eraan in de brievenbus krijg. Maar ja dan moet je er wel mee aan de slag. Deze quilt ga ik maken voor onze kleinzoon, die zijn eigen Jules heeft ( alleen heet hij Mellon) en straks hopelijk een mooi plekje op zijn kamer krijgt. Maar toen ik deze week bij   Wietske las dat blok 2 al werd voorbereid, had ik een oeps moment dus nu maar snel aan de slag.

Tis druk met allerlei quiltwerk hier in huis, want ja niet alleen voor thuis worden er natuurlijk leuke handwerk projecten gemaakt.

Vera is druk met het afwerken van haar versie van de "Dancing Dollies". Samen zijn we nog met Miss Emily bezig ( waarvan we de volgende keer weer een foto laten zien), zelf heb ik de Schoolhouse quilt doorgequilt en die wacht nu op een bies, zodat die straks een leuke plaats in ons Atelier Quiltlokaal krijgt.

Gister lag de I love Quilting weer in de brievenbus met heel veel hexagonnetjes
En ja daar zou ik nu toch ook wel iets mee willen doen, misschien iets voor de vakantie??

Ondertussen borrelt het in mijn hoofd met allemaal leuke ideeën, er komen straks zoveel mooie en nieuwe stoffen binnen voor het Quiltlokaal. Er komen leuke workshops en cursussen, aan de webwinkel en de website wordt op dit moment hard gewerkt, zodat we straks ook op die manier naar buiten kunnen treden en niet alleen via Facebook.

En zaterdag gaan Vera en ik gezellig naar Oosthuizen naar collega Marlies van de Quiltmuis om een gezellige workshop te doen ( want ja dat moet ook kunnen) een voor ons dan vrije zaterdag. Ons eigen atelier is dan voor een dagje dicht en gaan we lekker op stap, of zoals Marlies het zo leuk zei " Een bedrijfsuitje" en we hebben er zin in.

Dus niet langer mijmeren, maar aan de slag, geen rustige zondag er is werk aan de winkel ;))))


Nog een fijne zondag, lieve groetjes ook van Vera,



Rita



1 opmerking:

  1. Gezellig blog, het is nu avond en ik hoop dat jullie dag productief was. een plus puntje, het weer wou je wel binnen hoeden.
    Goede nieuwe week.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen